Friday, November 7, 2008

DALAM KENANGAN



Empunya diri di sebelah bernama Pn. Samsiah Bt. Basir. Beliau telah dinaikkan pangkat kepada Penyelia Petang di SK Nitar 2. Aku mengenali beliau sejak 4 tahun lepas apabila kami bersama-sama lapor diri di SK Kampong Melayu. Bezanya, aku baru posting manakala beliau bertukar dari Kedah ke SKKM. Sebenarnya aku banyak terhutang budi dengan beliau. Terutamanya 1st year aku di SKKM di mana kami telah menghadiri kursus ETEMS pada setiap hari Jumaat sepanjang tahun 2004. Maklum la kan, orang merantau, tidak berharta, patah kaki untuk bergerak. Mujur lah beliau sudi menumpangkan saya. Bukan sehari dua aku jadi penumpang setia, hampir setahun la juga. Sedar diri tu menumpang, aku pon hulur le duit minyak. Tapi beliau tak mahu terima. Beliau kata " berapa banyak sangat le duit minyak ko tu, kalau beratus-ratus nak gak aku amik." Berpegang pada ayat-ayat beliau itu lah aku tak pernah bagi duit or barang kat beliau. Cara aku balas jasa beliau adalah dengan menghulurkan apa sahaja bantuan yang beliau perlu daripada aku. Tak kira lah dari segi apa terutama dalam hal perkomputeran dan IT. Aku harap bantuan yang telah aku hulurkan setimpal dengan jasa beliau pada aku. Terima Kak Sham. Tahniah atas kenaikan pangkat anda!

No comments: